Zorgbeleid
Hoogbegaafde en uitzonderlijk hoogbegaafde leerlingen hebben soms extra zorgnoden. Het is dan ook logisch dat deze doelgroep deel uitmaakt van het zorgbeleid.
- Wat zegt de schoolvisie?
- Hoe (h)erken ik deze leerlingen?
- Binnen welke fase van zorg worden interventies opgenomen?
- Werken we vooral remediërend of ook preventief?
- Wat is er al aan interventierepertoire?
- Wat hebben we nog meer nodig?
- Hoe communiceren we met ouders?
- Wat is de rol van CLB, ONW, externe partners,…?
We screenen samen het bestaande beleidsplan of starten het volledig op ‘from scratch’. We geven input voor de uitwerking van een zorgbeleidsplan dat gedragen wordt.
Strategie:
- We maken kennis en praten over elkaars verwachtingen.
- Na de HB-scan bekijken we de mogelijkheden. Er volgt een voorstel van aanpak.
- Van zodra we op elkaar afgestemd zijn, gaan we aan de slag op maat van jouw school.
- Tussendoor sturen we bij waar nodig. Feedback die gebaseerd is op open en transparante communicatie is immers een noodzakelijk proces.
- Ten slotte moeten we erin slagen om dit in het werkveld te implementeren.
Dit pakket is voor scholen die al enigszins ervaring hebben met initiatieven voor hoogbegaafde leerlingen. Dit aanbod geldt voor basisscholen en secundaire scholen.
ALGEMENE KIJK OP SCHOOLONDERSTEUNING
GLOBAAL BELEID
ZORGBELEID
INTERVISIE
(OOK BINNEN SCHOLENGEMEENSCHAPPEN)
INTERVENTIEREPERTORIUM
LEARNING EVENT ONDERWIJS
PEDAGOGISCHE STUDIEDAGEN
TERUG NAAR PROFESSIONAL
CONTACT
L-aTent vzw
BTW: BE0760.689.341
OVER L-ATENT
Attent op zoek naar verborgen talent
Onze praktijk geeft psychologische, pedagogische en onderwijskundige ondersteuning aan de hoogbegaafde persoon en zijn omgeving en dat in alle fasen van zijn leven.