Het learning event is opgezet als een interactieve werkgroep. Dit event is speciaal ontwikkeld voor leerkrachten lager onderwijs die op zoek zijn naar meer tools om hoogbegaafde leerlingen in hun klas of in de school te ondersteunen.
Elke sessie is een combinatie van theoretische kennis, gekoppeld aan praktische tools. Tijdens deze sessies is er telkens ook ruimte voor reflectie en persoonlijke groei. Deze sessies zijn diepgaander dan onze vormingen en kenniscolleges.
We kiezen bewust voor een beperkt aantal deelnemers. Deze sessies duren telkens 3 uur en gaan online door. Bij deze sessies hoort er telkens een huiswerkopdracht.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Hoe herken ik een hoogbegaafde leerling in mijn klas?
- Wat is het verschil tussen hoogintelligente, hoogbegaafde en uitzonderlijk hoogbegaafde leerlingen?
- Hooggevoelig of hoogbegaafd – over overprikkeling
- Ecologie van de leraar en de leerling – bepaal je hoogbegaafdenklimaat
- Leerstijlen vanuit de blik van het (uitzonderlijke) hoogbegaafde kind of de jongere (hele dag)
- Niet-leerstofgerelateerd interventierepertorium lager onderwijs
- Leerstofgerelateerd interventierepertorium lager onderwijs
ALGEMENE KIJK OP SCHOOLONDERSTEUNING
GLOBAAL BELEID
ZORGBELEID
INTERVISIE
(OOK BINNEN SCHOLENGEMEENSCHAPPEN)
INTERVENTIEREPERTORIUM
LEARNING EVENT ONDERWIJS
PEDAGOGISCHE STUDIEDAGEN
TERUG NAAR PROFESSIONAL
CONTACT
L-aTent vzw
BTW: BE0760.689.341
OVER L-ATENT
Attent op zoek naar verborgen talent
Onze praktijk geeft psychologische, pedagogische en onderwijskundige ondersteuning aan de hoogbegaafde persoon en zijn omgeving en dat in alle fasen van zijn leven.