Jaaropleiding Trajectbegeleider HB-onderwijs – MODULE 2
Welkom in Module 2 van onze jaaropleiding Trajectbegeleider Hoogbegaafdenonderwijs.
In deze module werken we aan de volgende inhouden:
- is een hoogbegaafd brein anders ontwikkeld (blik op neuro-educatie);
- een veilige leeromgeving voor hoogbegaafde leerlingen;
- hoe bepaal je de beginsituatie van een hoogbegaafde leerling;
- welke leerdoelen zijn na te streven bij hoogbegaafde leerlingen;
- hoe evalueer je met betrekking tot hoogbegaafdheid;
- wat is de rol van feedback en hoe doe je dat;
- executieve functies bij hoogbegaafde leerlingen;
- kunnen hoogbegaafde leerlingen automatiseren;
- hoe werkt het geheugen van een hoogbegaafde leerling;
- aan de slag met compacten, verdiepen en verbreden;
- welke verrijkingsmaterialen zijn er en kan je inzetten;
- wat betekent plusonderwijs en hoe geef je dat vorm;
- wanneer spreken we van versnellen;
- welke alternatieve trajecten bestaan?
Je lesgevers in deze module zijn:
Elke Beliën |
Elke Coorens |
Lore Dewulf |