Didactisch onderzoek

Naast het in kaart brengen van het begaafdheidsprofiel van een kind of een jongere is het ook heel belangrijk om na te gaan wat het didactische niveau is van een kind. Zeker bij uitzonderlijk hoogbegaafde kinderen, die cognitief enkele jaren voorop lopen is het heel belangrijk om na te gaan of het kind op school een aanbod krijgt binnen de naaste zone van ontwikkeling. Dit houdt concreet in een aanbod waarvoor de leerling zich moet inzetten zonder compleet overvraagd te worden. 

De brug leggen tussen het hoogbegaafdheidsprofiel en de onderwijsbehoeften om zich te ontplooien zowel op cognitief als emotioneel gebied, gebeurt hier. 

Een didactische voorsprong houdt nog niet in dat een kind best kan versnellen. Er zijn meerdere mogelijkheden die kunnen besproken worden. L-aTent vertrekt vooral vanuit de context: wat kan de omgeving (school, ouders) ondernemen?

Een didactisch onderzoek kan afgenomen worden bij kinderen vanaf de 2de kleuterklas tot en met het 5de leerjaar.

ALGEMENE KIJK OP ONDERZOEK

BEGAAFDHEIDSONDERZOEK

DYNAMISCH ONDERZOEK

PERSOONLIJKHEIDSONDERZOEK

DIDACTISCH ONDERZOEK

TERUG NAAR KIND & JONGERE

CONTACT

L-aTent vzw
E-mail: info@l-atent.be
BTW: BE0760.689.341

L-aTent vzw
E-mail: info@l-atent.be
BTW: BE0760.689.341

OVER L-ATENT 

Attent op zoek naar verborgen talent

Onze praktijk geeft psychologische, pedagogische en onderwijskundige ondersteuning aan de hoogbegaafde persoon en zijn omgeving en dat in alle fasen van zijn leven.